Review: boek van De Groene Meisjes

Review: boek van De Groene Meisjes

Een groen leven moeilijk en saai? Absoluut niet. Aandacht voor mens, dier en milieu is niet langer alleen voor hippies. Go green! De Groene Meisjes geloven dat een groen leven vooral leuk moet zijn. Daarom besloten ze dit heerlijke vegan-handboek te schrijven.

Het boek van De Groene Meisjes staat vol verhalen, tips en recepten voor een bewuster leven zonder dierlijke producten. Leer hoe je makkelijk groene keuzes kunt maken, zonder in te hoeven leveren op plezier of comfort en maak de heerlijkste vegan recepten in een handomdraai. Alle tips over duurzaam wonen, reizen en leven zijn perfect haalbaar – ongeacht je leeftijd of de inhoud van je portemonnee.

Beginnend veganist

Het boek is voor iedereen geschikt: voor een beginnende veganist, maar ook voor iemand voor wie het inmiddels bijna een tweede natuur is. Vooral het gedeelte waarin De Groene Meisjes problematische situaties schetsen waar beginnende veganisten mee worstelen, is ronduit grappig. Maar ook al ben je geen veganist, dan is het alsnog een fantastisch boek om te lezen. De toon van de artikelen is erg luchtig en daardoor lezen de stukjes allemaal heel gemakkelijk weg. Het boek is gelijk een echte eyecatcher in je boekenkast met de felle roze omslag, dus je kunt er letterlijk en figuurlijk niet meer om heen.

Eten, wonen, reizen en leven

Wil je het nu toch wel eens uitproberen dat veganistische eten, dan doe je er goed aan een van de receptjes uit te proberen die De Groene Meisjes aan het boek hebben toegevoegd. Eten komt in het boek vaak ter sprake, maar De Groene Meisjes staan ook vaak stil bij bijvoorbeeld groene kleding, groener reizen en hoe je bijvoorbeeld een duurzaam interieur samen stelt. Voor ieder wat wils dus in dit fijne boek, waarmee je je heerlijk een uurtje kunt terugtrekken op de bank, maar dat ook een trouwe metgezel kan zijn in de keuken.

De Groene Meisjes, Lekker en duurzaam eten, wonen, reizen en leven kost 20 euro en koop je o.a. via bol.com

Bron en beeld: De Groene Meisjes